piątek, 6 czerwca 2014

Mechanika cz.2 Walka Reguły Podstawowe

W momencie rozpoczęcia walki należy ustalić inicjatywę. Robi się to w następujący sposób.
Każda istota/grupa biorąca udział w walce otrzymuje jedną kartę.
Następnie w ustalonej kolejności każda biorąca udział w walce jednostka może wykonać JEDNĄ akcję.

Przykłady:
-Ruch (kość ustala MG) metrów
-Atak
-Wychylenie się z zza osłony i strzał
-Przeładownie
-Użycie przedmiotu
-Zmiana Broni na inną

Po wykonaniu akcji przez wszystkich należy ponownie rozdać karty i ustalić nową inicjatywę.

Czynność tą wykonuje się po każdorazowym wykonaniu przez wszystkich w odpowiedniej kolejności akcji, aż do zakończenia walki.


Aby trafić cel należy jak zawsze zdać test. Jego trudność zalezy od kilku czynników:

Pozy w której zanjduje się cel:

Stoi    +0
Kuca  +1
Leży  +3

Osłony za którą się chowa:

1/4 ciała +1
1/2 ciała +3
3/4 ciała +5

Warunków zewnętrznych:

Deszcz +1
Mgła     +3
Ciemność +5
Oślepienie +7

Ruchu celu:

Idzie/czołga się +1
Truchta             +3
Biegnie              +5
Pędzi "na złamanie karku"  +7


Po zdaniu testu przy użyciu k6 ustala się gdzie cel został trafiony:

1- Lewa Noga
2- Prawa Noga
3- Tułów
4- Lewa Ręka
5- Prawa Ręka
6- Głowa (lub inne witalne miejsce)

Aby mieć pewność ,że trafi się przeciwnika w upatrzoną część ciała można celować, jednakże mierzenie w daną część ciała jest odpowiednio trudniejsze:

Noga  +1
Tułow  +3
Ręka +5
Broń +7
Głowa +9

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz