W momencie rozpoczęcia walki należy ustalić inicjatywę. Robi się to w następujący sposób.
Każda istota/grupa biorąca udział w walce otrzymuje jedną kartę.
Następnie w ustalonej kolejności każda biorąca udział w walce jednostka może wykonać JEDNĄ akcję.
Przykłady:
-Ruch (kość ustala MG) metrów
-Atak
-Wychylenie się z zza osłony i strzał
-Przeładownie
-Użycie przedmiotu
-Zmiana Broni na inną
Po wykonaniu akcji przez wszystkich należy ponownie rozdać karty i ustalić nową inicjatywę.
Czynność tą wykonuje się po każdorazowym wykonaniu przez wszystkich w odpowiedniej kolejności akcji, aż do zakończenia walki.
Aby trafić cel należy jak zawsze zdać test. Jego trudność zalezy od kilku czynników:
Pozy w której zanjduje się cel:
Stoi +0
Kuca +1
Leży +3
Osłony za którą się chowa:
1/4 ciała +1
1/2 ciała +3
3/4 ciała +5
Warunków zewnętrznych:
Deszcz +1
Mgła +3
Ciemność +5
Oślepienie +7
Ruchu celu:
Idzie/czołga się +1
Truchta +3
Biegnie +5
Pędzi "na złamanie karku" +7
Po zdaniu testu przy użyciu k6 ustala się gdzie cel został trafiony:
1- Lewa Noga
2- Prawa Noga
3- Tułów
4- Lewa Ręka
5- Prawa Ręka
6- Głowa (lub inne witalne miejsce)
Aby mieć pewność ,że trafi się przeciwnika w upatrzoną część ciała można celować, jednakże mierzenie w daną część ciała jest odpowiednio trudniejsze:
Noga +1
Tułow +3
Ręka +5
Broń +7
Głowa +9
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz