piątek, 6 czerwca 2014

Mechanika cz.1 Testy

Aby jakaś czynność się powiodła Gracz musi na jednej z dwóch posiadanych przez siebie kości wyrzucić wynik podany w tabeli.

Przykład: Iwan ma zdać test Karabinów o trudności  5 jego umiejętność jest na 3 poziomie więc rzuca 2x k6. Na jednej wypadł wynik 3 , a na drugiej 6. Jako ,że 6 jest większe (lub równe) 5 Iwan zdał test.

Co jeśli Gracz chce wykonać test o Poziomie Trudności większym niż maksimum kości?
Wtedy Gracz ciągnie kartę jeśli wyciągnie waleta (J) może zdać test o PT wyższy, jeśli wyciągnie damę może zdać test o 2 PT (Poziomy Trudności) wyższy itd.
Aby zdać taki test gracz musi wyrzucić najwyższy możliwy na danej kości wynik.

Przykład: Jurij ma K4 umiejętności. Ma zdać testo o PT 6. Ciągnie kartę- Damę (Q). Aby zdać ten test musi uzyskać wynik 4 na jednej z dwóch swoich kości.

Wyciągnięcie Jokera pozwala na zdanie testu o 5 PT trudniejszego co więcej Gracz rzuca wtedy 3 (a, nie jak zwykle dwoma) kośćmi i dalej wystarczy mu jeden odpowiedni wynik by zdać Test.



K2
2
2
J
Q
K
AS














K4
2
2
3
4
J
Q
K
AS












K6
2
2
3
4
5
6
J
Q
K
AS










K8
2
2
3
4
5
6
7
8
J
Q
K
AS








K10
2
2
3
4
5
6
7
8
9
10
J
Q
K
AS






K12
2
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
J
Q
K
AS




K14
3
3
4
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
J
Q
K
AS


K16
3
3
4
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
J
Q
K
AS
K18
3
3
4
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
J
Q
K20
2
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz